Proces pozyskiwania klientów biznesowych zazwyczaj wymaga sporej wiedzy i jeszcze większego zaangażowania. Musimy bowiem przejść przez kilka etapów do których należą w dużym skrócie:

– określenie i dokładne sprecyzowanie grupy odbiorców

– opracowanie strategii dotarcia do klientów

– korzystne przedstawienie naszej oferty celem zainteresowania klienta

– umówienie spotkania biznesowego

To właśnie ten ostatni element może okazać się najtrudniejszy. Tak naprawdę jedną rozmową możemy wszystko zepsuć i doprowadzić do tego, że nasz potencjalny klient wytraci zainteresowanie naszym produktem bądź usługą. Jak tego uniknąć? Oto kilka porad, dzięki którym skutecznie umówisz spotkanie biznesowe przez telefon bądź email.

Po 1. Poznaj lepiej swojego rozmówcę

Wykorzystaj w tym celu media społecznościowe. Z dużym prawdopodobieństwem Twój rozmówca posiada profil na Linkedin bądź innym serwisie społecznościowym. Postaraj się stworzyć kilka scenariuszy rozmowy. Dzięki temu Twoja rozmowa będzie płynna a szanse na udane zakończenie rozmowy wzrosną.

Po 2. Zrób dobre pierwsze wrażenie

Początek rozmowy może mieć decydujący wpływ na końcowy efekt. Ważne jest to aby zrobić dobre pierwsze wrażenie poprzez odpowiednie przywitanie się i płynne przejście do właściwego tematu.

Po 3. Traktuj każdego klienta indywidualnie

Twój rozmówca musi czuć, że nie jest tylko kolejną na liście osobą, do której dzwonisz. Postaraj się zbudować więź ze swoim klientem. Pomoże w tym zadawanie od czasu do czasu „miękkich” pytań i wysłuchiwanie z uwagą odpowiedzi.

Jeśli zwrócisz uwagę na te elementy, z dużym prawdopodobieństwem Twoja rozmowa zakończy się oczekiwanym efektem. Jeśli nie posiadasz wystarczającej wiedzy i umiejętności a także doświadczenia w pozyskiwaniu klientów biznesowych – skorzystaj z agencji generującej leady B2B. Sprawdź jak wygląda umawianie spotkań biznesowych na interimsales.pl. Znajdziesz tam liczne porady i ciekawostki odnośnie pozyskiwania klientów B2B, umawiania spotkań biznesowych, sposobach dotarcia do klientów i wiele więcej.